december 02, 2011

ALMÁS TÉSZTA Amikor gyerek voltam, azon csodálkoztam, hogy anyukám mindig nekünk adta az alma levet, amit az almából facsart ki, amikor épp almás tésztát sütött.
Aztán már csak én voltam gyerekként a szülei háznál de mint felnőtt, és még mindig félre tette az alma levét nekem, akkor már tudtam, hogy nem azért, mert ö nem szereti.
Almás tésztát sütöttem ma, változtak az idők, most én teszem félre az alma levet a gyerekeimnek. Még kisebb volt a lányom azt kérdezte " anya te nem szereted? :)
A recept nagyon egyszerű otthon úgy mondták, hogy "poronyu" porhanyós
a pontos leírását a receptnek, Margit sógornőmtől kaptam.

50 dkg liszt,
1 sütőpor,
15 dkg zsír,
3 tojás sárgája,(1 egész tojás, 1 sárgája)
15 dkg cukor,(10 dkg)
kevés tej, hogy gyúrható legyen
Két részre osztjuk, elnyújtjuk közepes méretű tepsibe tesszük,
Töltelék: 1 kg almát meghámozunk, megreszeljük, kifacsarjuk,( a gyerekek szeretik meginni a levét na nem a balhénak, az almának:)) egyenletesen elosztjuk a kinyújtott tésztára, meg hintjük fahéjas cukorral (kb 4 ev kanál), a tészta másik felét is kinyújtjuk rá helyezzük az almára.
Megszurkáljuk villával, hogy egyenletesen nőjön föl a süléskor.
Az egy tojás fehérjét fölverjük villával egy kiskanál cukorral és a tetejére kenjük.
előmelegített lerben világos barnára sütjük.

ui: kevés eltérés a recepttől a zárójelben irt adagolás, én úgy készítettem.

3 megjegyzés:

  1. Köszi, hogy leirtad ezt a receptet. :) Nálunk is az volt a szokás, hogy a gyerekek (később meg én) kapták (kaptam) az almalevet. :)

    VálaszTörlés
  2. Ma elkészitettem én is az almás sütit. :) ...A két éves fiam egy kortynál tovább nem jutott az almalével, de sebaj, megittuk mi.

    VálaszTörlés
  3. Nalunk mar az UNOKAK isszak meg az almalevet:-) de a suti is nagyon kedvelt! (toth)

    VálaszTörlés