január 23, 2011


VERT HÉJÚ KENYÉR, fotó innen


VEKNI


ezt meg kell mutassam. Majdnem félméteres vekni.
A Judit jóvoltából nekem is lett kalács sütő tepsim, de én veknit sütök benne. Élvezem a dagasztó gépet ahogy dolgozik, miközben én éppen ebédelek.
Egyszerű módra készítem, liszt, sós víz, kovász, élesztő, nagyon hasonlít a hajdani sütőkemencében sült, vert héjú kenyérre az íze, főleg ha azon menten megvágjuk a veknit ahogy kisül és a sarkát elosztjuk:)

Milyen is volt a vert héjú kenyér?



ui:



A vert héjú kenyér attól vert héjú, hogy miután kisül, egy pálcával, vagy nagy kés fokával addig veregetik amíg mind le pattan róla a sötétre sült héja. Legalább is az én drága kis falumban ezt így hívták. Utána már nem kellett le vágni a kenyér héját.



...ez utóbbi két bekezdést az internetről másoltam ide, utána néztem ha egyáltalán még valaki ismeri, vagy hallott a VERT HÉJÚ kenyérről:)





4 megjegyzés: